zondag 21 september 2014

De koning is door de kerk.

Toegegeven, het was een beetje vreemd om te weten dat Randy Newman op ongeveer 33 km afstand op hetzelfde moment maar dan wat later de sterren van de hemel zou spelen. En dat cavia Steye met een geïnfecteerde balzakverwijderingswond thuis lag te creperen. Desondanks werd het toch een prachtige avond. In Tilburg. En dat dat kan, mag een klein wonder heten. Of in ieder geval bijzonder, zoals een Deense detective zou kunnen zeggen. Dus bij dezen: Incubate, bedankt, voor de goede zorgen, de geluidsman Paulus, de stagemanager (ik zou zeggen Gerrit, maar dat weet ik niet zeker, namen onthouden is niet mijn sterkste kant), de bonnetjes, het eten, de friet, de foto's en de kerk.

Na het optreden moest ik helaas een aantal mensen teleurstellen, omdat ik mijn cd's thuis had laten liggen. Deze mensen hadden Een avondje uit met... De Koning der Dieren moeten kunnen verwerven, maar helaas. Het mocht niet zo zijn.

Vanochtend had ik echter een beter idee. Als iemand echt graag geld wil besteden aan een cd, dan kan ik wel een zeer intiem onderonsje voor hem of haar maken. Dit zou als volgt werken: iemand stuurt tussen de vijf en tien toverwoorden naar mijn e-mail. Met die toverwoorden maak ik een prachtwerk, speciaal voor deze persoon. Dat prachtwerk ontvang je dan digitaal of op cd.

Maar wacht! Is dat dan gratis, Koning der Dieren? Nee, natuurlijk niet. Ik moet daar bakken met geld aan gaan verdienen, dus je betaalt per toverwoord. En toverwoorden zijn verraderlijke dingen, dus je zou best wel eens wat kunnen krijgen wat je niet verwacht maar wel verdient.

Goed idee? Ik vind van wel.

Omdat het nog niet meteen storm moet gaan lopen, moet ik nog eens goed nadenken over de precieze invulling. Gelukkig heb ik daar ook een manager voor, dus bel Kelsey maar als je wat moet hebben.

Tot snel!

PS Dit zei 3voor12  en dat vind ik leuk. Detail: de journalist mag misschien in het vervolg even de greatest hits checken voordat hij onwaarheden verkondigt. Ach ja, kleine geitje.